Marx segítségével hírdetik a pénzhatalom “kiválthatatlanságát” hazánkban–no ezt sem hittem volna

Miközben a pénzhatalom “kiválthatatlanságáról” szónokolnak az elmúlt hónapokban egy, ma már 29 országban sugárzott, igazán globális “ismeretterjesztő” csatornán (“Da Vinci Learning”) aközben egy csomó dologról mélyen hallgatnak. Pedig a működő alternatívák a szemünk előtt vannak. Lásd korábbi bejegyzéseimet ugyanitt:
Spekulációs támadás és az igazi megoldás az oroszországi Sajmuratovóban (2014. január 30.)
Egypárti kapitalizmus Kínában: úgy az ismert kommunizmus, mint az ismert kapitalizmus 21. századi alternatívája (2013. július 25.) és más Kínával kapcsolatos bejegyzések

 

A leginkább aktuális példa erre a torzulásra A pénzvilág nagy elméi (Masters of Money) – Karl Marx (stibor60 YouTube csatorna, publikálva 2014. március 2.) című film a “Da Vinci Learning (magyar)” csatornán:

Eredeti sugárzás magyar nyelven: 2013. december 30. hétfő 05:00 – 05:45 a “Da Vinci Learning” ismeretterjesztő csatornán: Karl Marx azt jósolta, hogy a kapitalizmus napjai meg vannak számlálva, és kijelentette, hogy minden gazdasági válság súlyosabb lesz az előzőnél, míg végül a kapitalizmus összeomlik. Elméletei megdöbbentő betekintést nyújtanak a sub-prime , azaz a másodrendű hitel okozta katasztrófába. Lehet, hogy ideje komolyan vennünk a szavait? Eredeti cím “Karl Marx and Marxist Economics” http://en.da-vinci-learning.com/node/28187

Pedig Marx “humanitása” igencsak megkérdőjelezhető. Íme egy friss magyar példa:
Csontos Sandra: Az ideológia a baj Marxszal (Mandiner, 2014. január 21.)

Marxnak vannak tézisei, amit érdemes nyomon követni, de az ideológia, amit képviselt, emberek szenvedését okozta – véli az IKSZ alelnöke.

Rónai Egon és Csontos Sandra páratlan párbaja során szóba került a tömeggyilkos Pázmány Péter, a nő- és zsidógyűlölő Karl Marx, valamint Jézus Krisztus. A válaszok elől egész rutinosan kitérő Csontos Sandra szerint Nyirő József és Wass Albert példaképnek állítása is kérdéses, de Marx szobrának mindenképpen mennie kell a Corvinus aulájából. Szerinte Marx ideológiája nyomán több ember halt meg, mint amennyit Horthy Miklós számlájára lehetne írni.

A kommunikáció nagyon fontos [mind Marx, mind Horthy esetében]” – összegezte tapasztalatait az IKSZ alelnöke. „Jól van” – köszönte meg az interjút Rónai Egon.

Marx és Horthy fölött vitáztak az ATV-ben (ATVzrt YouTube csatorna, 2014. január 21.)

Nincs helye a Corvinuson Marx Károly szobrának az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség alelnöke szerint. Csontos Sandra az ATV Start-ban elmondta, Marx eszméi a kommunizmus alapjait képezték, amelyekből aztán diktatúrák valósultak meg, és bár lehet, hogy jót akart, az általa elképzelt ideológia nem volt működőképes.

A fenti véleményütközést akkor értjük meg igazán, ha tudjuk Marx személyiségének egyértelműen vannak nem igazán ismert, meglehetősen torz jegyei. Vadnak tűnik első hallásra, de nem kevesebbet állítanak ezek a források, mint egyenesen a sátánizmussal való azonosulását. Ez uralta el végül azt az ifjút, aki többgenerációs rabbi család sarjaként, de már kikeresztelkedett ügyvéd családjának szülötteként, a középiskolában még elkötelezett keresztény volt, azonban 21 éves korára kemény ateista lett és megírta Oulanem című drámáját, melyben a címszereplő neve egyébként az Immanuel (héber עִמָּנוּאֵל vagyis "Isten velünk van") név kifordított változata (ezzel is az Istennel szembe fordulást kifejezve), és sátánista életvitelt reprezentál. Figyelembe véve Marx azonosulását a címszereplővel, a dráma szövege igazolja, a viszgálatot végzők szerint, a sátánista felfogást. Ezt Richard Wurmbrand 1986-ban megjelent Marx & Satan vizsgálta meglehetős alapossággal és azóta is alapműve a Marx súlyos személyiségi torzulását állító keresztény fundamentalista szerzőknek (lásd például a Norvégiában született, de az USA-ban élő Berit Kjos "Was Marx a Satanist?" című írását).

Wurmbrand a kommunista Romániában kétszer is hosszú időre börtönbe került a föld alatti egyház papkaként, és összesen 12 évet töltött elviselhetetlen viszonyok között, míg nem 1964-ben, 55 éves korában 10 ezer dolláros norvég váltságdíj fejében ki nem szabadult és 2001-ben, 92 éves korában bekövetkezett haláláig Nyugaton, végül és főként az USA-ban élt. A kommunizmus sátáni természetével kapcsolatos amerikai politikai nézeteknek (emlékszünk Reagen elnök kijelentéseire: Szovjetúnió a „Gonosz Birodalma” stb.) is egyik megalapozója volt, lévén politikai fórumokon, meghallgatásokon is rendszeresen megjelent igen aktív, sőt néha “látványos” módon (például ingét levéve mutatta sebeit).

Marx személyiségtorzulásának jegyei között mást is említenek. Ilyen például egy igen kevéssé ismert baloldali személyiség Moses Hess sokoldalú hatása, aki úgy Marx ateizmusát a végsőkig tovább vitte (és ennek következményeit a szovjet-orosz bolsevizmusban mindenki megtapasztalhatta), mint a zsidó származásból – állítások szerint – adódó, egész emberiség feletti hatalomgyakorlási képesség mélyen belső hitét is végsőkig elültette benne. Történelmi tény ugyanis, hogy Hess a cionizmus munkásmozgalmi irányzatának volt (a későbbiekben) egyik alapítója, így a jóval későbbi, Herzl féle mozgalom egyik fontos szellemi megalapítója, amit még maga Herzl is elismert.

Oroszországban is jelen vannak ezek a nézetek Marxszal kapcsolatban. Lásd a Карл Маркс.Малоизвестная сторона биографии [Спасибо за Жизнь YouTube channel, Feb 12, 2014] című videót:

Истоками коммунизма является не что иное, как сатанизм и богоборчество. Кем Был основатель коммунизма Карл Маркс, кому он служил? Уникальная в своём роде статья: ” Истоки доктрины коммунизма” раскрывает скрытые для не посвященного человека факты.

és a hozzá csatlakozó, Истоки доктрины коммунизма [Dibuh, April 12, 2013] című cikket.


A kérdéses ismeretterjesztő csatorna háttere:

Da Vinci Learning (Wikipedia, 2014. március 19-i kivonat) 

A Da Vinci Learning (rövidítve: DVL) egy innovatív és egyedi oktató TV csatorna, amely elkötelezte magát amellett, hogy minden korosztálynak a rendelkezésre álló oktató és szórakoztató műsorokból a legjobbat nyújtsa. A DVL a berlini székhelyű Da Vinci Media GmbH csatornája, melyet Ferdinand Habsburg alapított 2007-ben. Hozzájuk tartozik a Da Vinci Universitas oktató csatorna is.

Műsoraikat 2007. szeptember 15. óta sugározzák és jelenleg milliók számára elérhető a világon: Bosznia-Hercegovinában,Bulgáriában,Csehországban, Dél-afrikai Köztársaságban,Észtországban,Horvátországban, Lengyelországban, Lettországban,Litvániában,Macedóniában, Magyarországon, Malajziában,Oroszországban,Romániában, Szlovákiában, Szerbiában,Szlovéniában,Thaiföldön, Törökországban és Ukrajnában.

A csatorna célja

A csatorna célja, hogy a felfedezés központjává változtassa otthonát. A magával ragadó, szülők és gyermekek által közösen végezhető kísérletekben és a téren és időn át vezető érdekfeszítő utazásokban gazdag műsorok megteremtik azt a légkört, amelyben a családok közösen élhetik át az izgalmas felfedezéseket. Díjnyertes dokumentumfilmek a világ minden tájáról adnak lehetőséget a nézőknek a szórakoztató művelődésre.

Az oktató tematikához gondosan összeállított programok garantálják a kisgyermekek számára is alkalmas, lebilincselő, erőszakmentes televíziózás örömét.

A Da Vinci Learning filozófiája szerint a tanulásnak szórakoztatónak és észrevétlennek kell maradnia. Műsoraikkal az aktív részvételre ösztönzik a nézőket. A műsorok még a legmeghökkentőbb tudományos gondolatokat is könnyen érthetővé teszik, ezáltal felkeltik a kíváncsiságot, elősegítik az otthoni beszélgetéseket és ösztönzik a nézőket a világ további titkainak feltárására. A csatorna küldetése a nézők kíváncsiságának felkeltése.

Mert… a tudás öröm.

Inspiráció

  • " Fontos, hogy ne hagyjuk abba a kérdezést. " Albert Einstein
  • " Az igazság könnyen érthető, ha már egyszer valaki rátalált: a kihívás az, hogy megleljük. " Galileo Galilei
  • " A tudás szerelmesének sosem törik össze a szívét. " M. G. Marino
  • " A legnagyobb kiváltság a megértés öröme. " Leonardo Da Vinci

Ferdinand Habsburg (LinkedIn profile)

Founder and CEO of Da Vinci Media GmbH, Berlin

Berlin Area, Germany
Broadcast Media

Current

  1. Da Vinci Media

Previous

  1. ITI Neovision,
  2. Red Bull,
  3. IVT Interactive Technologies

Education

  1. Technische Universität Berlin / Technical University Berlin

Ferdinand Habsburg: vágyunk arra, hogy megértsük világunkat (edupress, 2011. április 20.)

A tudományos munka alapvetően érdekes a diákok számára, fontos azonban, hogy felkeltsék az érdeklődésüket és inspirálják őket – mondta el Ferdinand Habsburg, a Da Vinci Media GmbH ügyvezetője, a Da Vinci Learning TV-csatorna alapítója. Elárulta: a jövőben egyetemi előadásokat közvetítő csatorna elindítását tervezik.

Hogyan vált élete részévé, küldetésévé a tudományos oktatás? Személyes kötődés kapcsán?

Az embereket alapvetően a kíváncsiság és a szépség motiválja. Engem is. Mindannyian arra vágyunk, hogy megértsük világunkat és azt, hogy mit tartogat a jövő. A Da Vinci Learning ezt a vágyat szeretné erősíteni azáltal, hogy kiváló minőségű műsoraival lehetőséget kínál a nézőknek a tudás csodálatos világának megismerésére. Ez az ötlet áll működésünk hátterében. Küldetésünk: TV-csatorna a kíváncsi elméknek!

A Da Vinci Learning az első kereskedelmi TV-csatorna, mely számos különböző tudományterületről kínál ismeretterjesztő filmeket az egész családnak. Változatos műsorokkal szólítjuk meg a gyerekeket, a tiniket és a felnőtteket a különböző napszakokban. Ugyanakkor adásaink nagy része az egész családnak szól. Úgy tartjuk, hogy a közös tévénézés, a látottak átbeszélése a legértékesebb televízióhoz köthető tapasztalat. Összefoglalva: a Da Vinci Learning tudást generál. Az erőszakmentes, ismeretterjesztő jellegű műsoroknak köszönhetően biztonságos és szórakoztató élményt nyújt a gyerekeknek.

Azt gondolom, hogy az általános műveltség hozzásegíti az embereket ahhoz, hogy boldogok, magabiztosak és nyitottak legyenek. Függetlenül attól, hogy gyerekekről, tinikről vagy felnőttekről van szó a sikeres és teljes élet elengedhetetlen feltétele lett az élethosszig tartó tanulás.

Elérte már a Da Vinci Learning eredeti célját? Hová vezet ez az út? Mi lesz a következő lépés?

Örülünk, hogy sok elégedett nézőnk van immár 13 országban. Számtalan bátorító e-mailt és pozitív visszajelzést kapunk azoktól a gyerekektől és szülőktől, akik együtt nézik programjainkat. Jelenleg egyetemi előadásokat közvetítő csatornát szeretnénk elindítani és interaktív oktató funkciókat is tervezünk a webre.

Mit gondol, a tudományos munka felveszi a versenyt az üzleti élet vagy a kommunikációs szakma kínálta lehetőségekkel? Lehet vonzó alternatíva a fiatalok számára?

Igen, mindenképpen. A tudomány és az oktatás nagyon fontos a gazdaságnak. A tudomány mindenhol jelen van, elég csak a mindennapi életünkben használt termékeket megfigyelni. Ezek közül a tárgyak közül egyik sem létezne a tudomány nélkül. Általánosságban mindenféle munka vonzó lehet a fiatalok számára, legyen az akár könyvtári vagy konyhai. Azt gondolom, hogy a titok nyitja az, hogy fel kell kelteni a fiatalok érdeklődését, inspirálni kell őket. Pont úgy, ahogy csatornánk is teszi. Minden embernek meg kell adni a lehetőséget arra, hogy kifejlessze saját tehetségét, de persze ez nem mindig egyszerű az öltönyös állások korában. De mindannyian tudjuk, hogy a tudományos munkák egyre népszerűbbé fognak válni a jövőben, már csak azért is mert nagyon klasszak.

Gondoljunk csak a robotikára vagy bionikára. A tudományos munka nagyon is vonzó lehet!

Más országokban működnek együtt iskolák a TV-csatornával?

Természetesen! Nagyon jó tapasztalataink vannak az iskolákkal és egyetemekkel való együttműködésről. Különleges anyagokat is állítottunk össze iskolák számára. Például a legnagyobb feltalálókat bemutató posztert, iskolai naptárat, varázs-tollakat, könyvjelzőket és még sok más érdesek anyagot és kincset. De mi csak oktatási célzatú anyagokat és szóró ajándékokat terjesztünk, éppen ezért az iskolák is minden probléma nélkül működhetnek együtt velünk. A Da Vinci Learning több országos iskolai verseny támogatója is néhány országban. Erre nagyon büszkék vagyunk. Az iskolák felelősek a diákokért és oktatásukért, így különösen nagy megtiszteltetés partnernek lenni és iskolai projekteket támogatni. Ez valóban egy fontos és felelősségteljes feladat.

Mit gondol a DVL programjainak oktatásban való alkalmazásáról?

Ez egy következő lépés lehet az iskolákkal való együttműködésben. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy díjnyertes dokumentumfilmeket és változatos szórakoztató ismeretterjesztő filmeket tudunk ajánlani és ezek bizonyos részeit kísérleti jelleggel már felhasználják iskolák és egyetemek. Gyermekprogramokon már vetítettük néhány műsorunkat a két híres lengyel egyetem: az Universytet Warszawski és az Universitytet Jagiellonski szakmai támogatásával. Csodálatos visszajelzéseket kaptunk, az 5-13 éves korosztály nagyon élvezte műsorainkat, az észrevétlen tanulást.

A diákok általában élvezik, ha videó filmeket nézhetnek az iskolában. Vizuális élményt nyújt nekik és még mindig újdonságnak számít az átlagos iskolai órákkal szemben. Műsoraink könnyen érthetőek és felkeltik a gyerekek érdeklődését. Illetve a közös tévénézés nagyon hatékony módja lehet a tanulásnak. A gyerekek a műsor végén a látottakat megbeszélhetik, kérdezhetnek. Ez nagyon fontos a megértés szempontjából, hiszen így mélyíthetik el tudásukat.

Azt hiszem, hogy a műsoraink tükrözik küldetésünket: tájékoztatás, szórakoztatás, inspiráció.

Műsoraink összekapcsolják a tudományt a politikával, művészettel, kultúrával. Minden műsorunk különböző tudományos témákról szól, hogy nézőinkmegismerhessék a legújabb technológiákat és fejlesztéseket, melyek hamarosan mindennapi életünkre is hatással lesznek. Összességében egyértelmű, hogy műsorainkat iskolákban is lehetne vetíteni, hiszen szorosan kapcsolódnak az oktatáshoz.

Van valamiféle kapcsolata Magyarországgal? Járt már az országban vagy élnek itt rokonai?

Nos, történelmi kapcsolatok vannak. Az unokatestvérem Habsburg György Budapesten él. A 80-as évek közepe óta én is rendszeresen járok Magyarországra, de még sosem volt alkalmam hosszabb időt eltölteni az országban. Számomra az a legcsodálatosabb, hogy Magyarországról származik a legtöbb Nobel-díjas és kiváló tudós. Úgy tudom Magyarországon a legnagyobb az egy főre eső Nobel-díjasok aránya is!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: