Motor Szics és Vjacseszlav Boguszlajev: Ukrajna és Oroszország mégis egyesül … Ukrajna jövője a föderatív berendezkedés

A 2012-ben 1,65 milliárd dollár forgalmat lebonyolító és több, mint 25 ezer embert foglalkoztató, az ukrán Zaporozsjében található Motor Szics elnöke és 15%-os tulajdonosa, Vjacseszlav Boguszlajev ezt abból az alkalomból nyilatkozta, hogy a repülőgép meghajtóművek fejlesztésére és gyártására közös központot alapítottak Moszkvában a 2012-ben 4 milliárd dollár forgalmat 83 ezer emberrel lebonyolító orosz Egyesült Meghajtómű gyártó Vállalattal. Ukrán részről az együttműködésben még az Ivcsenko–Progresz tervezőiroda is részt vesz, mely korábban még a Motor Szics részeként működött.

Más részről a kijevi parlament Régiók Pártjának képviselőjeként is tevékenykedő Boguszlajev szerint “Az ország föderatív fejlődése – ez Ukrajna jövője. Más út nincsen. Ellenkező esetben a feszültség csak növekedni fog.”

 

A Moszvai Komszomolistának adott interjúból álljon itt még néhány fontos részlet:

Az új központ még egy tavaly decemberi államfői megállapodás eredményeként jött létre … Amit sokan “háború közeli” állapotnak tartanak a két ország között, azt ő egyáltalán nem így gondolja … A krími ügyek is normálisak … Ő a gazdasággal foglalkozik …Vannak ugyan nehézségei, de azok gazdasági természetűek: az orosz kohászat azt kérdezi, hogy fizetik-e majd a megrendelést, harmadik ország megrendelői azt, hogy az előleget, amit átutalnak, az átjut-e a banki struktúrákon. Vagy például az orosz hivatalnokok okoznak nehézséget azzal, hogy félnek felvenni a telefont, ha ő telefonál, míg a vele egy irodában ülő orosz Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat képviselőjének telefonját felveszik. … Mivel akár a nyugati beszerzések ellehetetlenülésével számolnak, ezért nem, hogy elfordulnának a Motor Szicstől (és a kijevi Antonovtól), hanem még nagyobb érdeklődést mutatnak, mint korábban.

Ő személyesen még attól sem tart, hogy az új kijevi hatalom elutasítja az Oroszországgal tervbe vett együttműködést. Az ok roppant egyszerű: 2013-ban kb. 100 millió dollárt fizettek az ukrán államnak adóban. “Már több forradalmat átéltünk. Én tudom, hogy fél év múlva ugyanúgy elfelejtjük ezeket az eseményeket, mint ahogyan elfelejtettük a “narancsos forradalmat” – mondja Boguszlajev. “Az ukrajnai események semmiképpen nem érintik a két ország együttműködését. … Velünk már most felvették a kapcsolatot az ország új vezetői (lényegtelen, hogy legitimek-e, vagy sem) és arra kérnek bennünket, hogy ne hagyjuk abba a munkát és ne csökkentsük a munkiahelyek számát” – teszi hozzá.

“Februárig fogalmam sem volt arról, hogy miféle ez a Jobboldali Szektor, és kicsoda Jaros.” … “Fegyvereseket régóta készítenek fel ellenünk. Ha pedig a hatalmat ma Nyugat-Ukrajnából érkezett fegyveresek ragadták magukhoz, az nem azt jelenti, hogy Kelet-Ukrajna hirtelen ennek az embercsoportnak a függőségévé vált. Mi dolgozunk. Mi erősek vagyunk. Bár a folyamatok nem egyszerűek nálunk.”

“Ukrajnában gyakorlatilag nem volt terület, vidék, ahol különböző időkben ne jött volna létre autonómia. … A saját szülőföldjükhöz kötődő embereknek volt és lesz igényük annak önigazgatására és önálló gazdaságára. Minden ukrán elnök megígérte ennek a kérdésnek a megoldását. De nem oldották ezt meg.” 

“… Én mindig Ukrajna föderatív berendezkedése mellett léptem fel. … Ukrajna nem köteles monoállamá válni. … A németek is szövetségi államot hoztak létre. … Krím már Oroszországhoz húz. Ha megvalósult volna a föderatív berendezkedés, akkor nem lenne ez az egész mai bazár.”

“Én nem váltam meg a Régiók Pártjától. Én nem vagyok Janukovics. A nálam dolgozó 27 ezer ember közül több, mint 2 ezer a Régiók Pártjának tagja. Mit is gondolnának rólam?”

“A Régiók Pártjának frakciója vagy 30 százalékkal kisebb lett a Parlamentben. Sebaj, készülünk a kongresszusra. 15-én kerül erre sor Donyeckben. [Áttették március 22-ére a kongresszust.] Megváltoztatjuk az alapszabályt, a vezetést. Azok, akik rászedtek bennünket, rászedték az embereket, azok eltávoznak. Mint tudja, egyik vezetőnk, Mihail Dobkin, háziőrizetben van. Jelenleg erős nyomás alatt vagyunk. De mi kitartunk saját igazunk mellett: azt akarjuk, hogy nálunk, az ország keleti részén a területeknek regionális irányítása legyen. Az ország föderatív fejlődése – ez Ukrajna jövője. Más út nincsen. Ellenkező esetben a feszültség csak növekedni fog.”

Motor Szics (hu.Wikipedia.org)

A Motor Szics (ukránul: Мотор Сiч) a világ egyik legnagyobb repülőgép- és helikopter-hajtóműveket, valamint erőművi gázturbinákat gyártó vállalata, központja az ukrajnai Zaporizzsjában található.

A vállalat 1995-től nyílt részvénytársasági formában, Motor Szics néven működik. A motorgyár részeként működött, hajtóművek fejlesztésével és tervezésével foglalkozó, Alekszandr Georgijevics Ivcsenko és Vlagyimir Alekszejevics Lotarjov nevéhez kötődő OKB–478 tervezőiroda ma az Ivcsenko–Progresz (Івченко–Прогрес) nevet viseli.

A 10%-nál nagyobb részesedéssel bíró (természetes és jogi) személyek: Individuals, who possess 10% or more of the statutory capital of Motor Sich JSC

Title (full name for a legal person)

Amount of shares, pcs

Total nominal value, UAH

Share in the statutory fund, %

 Vyacheslav A. Boguslayev

311 421

42 041 835,00

14,99

The Bank of New York Mellon, TheUnitedStatesofAmerica (code BN, location:Wall-Street, áóä.1, New York, B-1000, Rue Montoyer 46, B)

225 114

30 390 390,00

10,83

BUSINESS HOUSE HELENA, AG, Panama (code 425217, location:Panama,Panama,ap. Marta, floor 4, No. 4-à)

359 727

48 563 145,00

17,31

President

Vyacheslav A. Boguslayev
President of Motor Sich JSC, General Designer.
Date of Birth: October 28, 1938

Education:
1966 – graduated from Zaporozhye Machine-Building Institute, speciality ‘Aviation engines’, PhD (engineering), Professor, Academician of Academy of Engineering Sciences of Ukraine.
1975 – Director of Volochysk Machine-Building Plant.
1988 – Director General of Zaporozhye Production Association ‘Motorostroitel’.
1991 – Director General of Motor Sich Company.
1994 – Chairman of the Board, Director General of Motor Sich JSC.
2006 – President of Motor Sich JSC, people’s deputy of Ukraine.
Awards:
1970 – Heroic Labour Medal in commemoration of 100th anniversary of Lenin birth.
1982 – Red Banner Order.
1996 – Order of Merit, 3rd degree.
1998 – Order of Merit 2nd degree.
1999 – Order of Merit 1st degree.
2000 – Title ‘Hero of Ukraine’ and State order for prominent services to Ukraine in development of domestic engineering, Decree No.72 of the President of Ukraine of January 19, 2000.
2001 – State premium laureate in science and engineering.
2009 – ‘Prince Yaroslav the Wise’ Order grade V.
2012 – ‘Prince Yaroslav the Wise’ Order grade IV.
2013 – ‘Prince Yaroslav the Wise’ Order grade III.

Partners

Design of airplanes

VASO JSC
Voroneg
Russia
http://www.vaso.ru

FGUP Kumertau Aviation Production Enterprise
Kumertau
Russia
kumape.narod.ru

MIL Moscow helicopter plant,JSC
Moscow
Russia
http://www.mi-helicopter.ru

Nizhny Novgorod SOKOL Aircraft-Building Plant
N.Novgorod
Russia
http://www.sokolplant.ru

Rostvertol PLC
Rostov-on-Don
Russia
http://www.rostvertolpls.ru

Smolensk Aviation Plant, Public Joint Stock Company
Smolensk
Russia
http://www.smaz.ru

Taganrog Beriev Research/Technical Complex Joint Stock Company
Irkutsk
Russia
http://www.beriev.com

Tupolev Joint-Stock Company
Moscow
Russia
http://www.tupolev.ru

Ulan-Ude Aviation Plant JSC
Ulan-Ude
Russia
http://www.uuaz.ru

Kharkov State Aviation Production Enterprise
Kharkov
Ukraine
http://www.ksamc.com

«Yak» JSC
Moscow
Russia
http://www.yak.ru

Kyiv Aviation Plant “Aviant”
Kiev
Ukraine
http://www.aviant.ua

Aviastar JSC
Ulyanovsk
Russia
http://www.aviastar-sp.ru

Ilyushin Aviation Complex
Moscow
Russia
http://www.ilyushin.org

Antonov Aviation Research/Technical Complex
Kiev
Ukraine
http://www.antonov.com

Sazykin Progress Arsenyev Aviation Company
Arsenyev
Primorskiy territory
Russia
dias-dizign.fatal.ru

AERO Vodochody a.s.
Czech Republic, Odolena Voda 374
http://www.aero.cz

Irkutsk Aviation Production Association JSC
Irkutsk
Russia
http://www.irkut.com

Kazan Helicopter JSC
Kazan
Tatarstan Russia
http://www.kazanhelicopters.com

Kazan Gorbunov Aviation Production Association JSC
Kazan,
Tatarstan
Russia
http://www.kapo-gorbunov.ru

Kamov Company
Moskovskaya region,
Lyubertsy
Russia
http://www.kamov.ru

HONGDU AVIATION INDUSTRY (GROUP) CO, LTD.
Nanchang, Jiangxi, P. R. China
www.hongdu.cn

Design of engines

Aircraft Engine Research/Technical Complex ‘Soyuz’
Moscow
Russia
http://www.amntksoyuz.ru

State Unitary Enterprise ‘Klimov Plant’
St.-Petersburg
Russia
http://www.klimov.ru

Zaporozhye Machine-Building Design Bureau Progress State Enterprise named after Academician A.G.Ivchenko
Zaporozhye
Ukraine
www.ivchenko-progress.com

Kazan Motor Production association
Kazan
Russia
http://www.kmpo.ru

Federal state unitary enterprise “Gas-turbine engineering research and production center "Salut"
Moscow
Russia
http://www.salut.ru

Ufa Aircraft Engine-Building Production Association JSC
Ufa
Russia
www.umpo.ru

Aircraft repair plants

218 ARZ (218th Aircraft Repair Plant JSC)
Gatchina, Leningrad region, Russia

150 ARZ (150th Aircraft Repair Plant JSC)
Lyblino-Novoye, Kaliningrad region, Russian Federation

‘Engines ‘VK-MS’ JSC
Moscow, Russian Federation

‘410 GA Plant’ State Enterprise
Kiev, Ukraine

LARZ Lugansk Aircraft Repair Plant State Enterprise
Lugansk, Ukraine

OARP Odessa Aircraft Repair Plant State Enterprise
Odessa, Ukraine

Tanlee Company for Khan Gai ARZ
China

RZGA No.412 JSC
Rostov-na-Donu, Russian Federation

No. 3 BRD IAF
India

121 ARZ (121th Aircraft Repair Plant JSC)
Staryi Gorodok, Moscow Region, Russian Federation

570 ARZ (570th Aircraft Repair Plant JSC)
Yeysk, Russian Federation

MOTOR Aircraft Repair Plant Ltd.
Omsk, Russian Federation

OARZ Orshansk Aircraft Repair Plant State Enterprise
Orsha, Belarus

PAZ Pervomaysk Aircraft Repair Plant State Enterprise
Pervomaysk, Lugansk region, Ukraine

KAZ Kiyev Aircraft Repair Plant State Enterprise
Kiev, Ukraine

VIAZ LLC
Vinnitsa, Ukraine

‘Aviakon GP’ State Enterprise
Konotop, Ukraine

ECA Aircraft Repair Plant
Ministry of National Defense of Air Force of Algeria

12 ARZ (12th Aircraft Repair Plant JSC)
Khabarovsk, Russian Federation

123 ARZ (123rd Aircraft Repair Plant JSC)
Staraya Russia, Russian Federation

AARZ JSC
Aramil, Russian Federation

 

Scientific institutions

VILS
Moscow, Russian Federation
http://www.oaovils.ru

NIID
Moscow, Russian Federation
http://www.niid.su

CIAM
Moscow, Russian Federation
http://www.ciam.ru

GosNIIAS
Moscow, Russian Federation
http://www.gosniias.ru

NIISU
Moscow, Russian Federation
http://www.niisu.ru

NIIFI
Moscow, Russian Federation
http://www.niifi.ru

VIAM
Moscow, Russian Federation
http://www.viam.ru

LII
Moscow, Russian Federation
http://www.lii.ru

CAGI
Ghukovskiy, Russian Federation
http://www.tsagi.ru

NIIAT
Moscow, Russian Federation
http://www.niiat.ru

VNIINP
Moscow, Russian Federation
http://www.vniinp.ru

VNIPP
Moscow, Russian Federation
http://www.vnipp.ru

GosNIIGA
Moscow, Russian Federation
http://www.gosniiga.ru

30 CNII MO RF
Moscow, Russian Federation
www.30cnii.mpi.ru

Production and commercial firms

"Polymer"
Ukraine, Zaporizhzhya city, Lenin Ave, No.24
Tel.: +38(061)224-41-17
www.pkf-polymer.com

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Trackbacks

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: