Ed Miliband esete a rezsicsökkentéssel

A brit Munkáspárt fiatal elnökének elegendő volt múlt hét kedden kilátásba helyezni a rezsiköltségek befagyasztását és az árfelügyelet megszigorítását, három napra rá durva támadást kapott családi múltját illetően a brit bulvárlapban, mely (az izraeli Haaretz szerint) a második legolvasottabb az országban:

Miliband apját támadták (Népszava Online > Cameron az ígéret földjén, 2013. okt. 3.)

Durva támadást indított Ed Miliband munkáspárti vezér ellen a Daily Mail. A bulvárlap a Miliband-testvérek, David és Ed apjáról, Ralph Miliband marxista professzorról azt írta, hogy "gyűlölte Nagy-Britanniát", s "gonosznak" minősítette munkásságát. Amikor pedig Ed Miliband válaszlehetőséget kért, a lap kihasználta az alkalmat, s megismételte a vádakat. A brit Guardian vezércikke visszataszítónak tartja, hogy az a lap kérdőjelezi meg Ralph Miliband hazafiságát, amelyik a nácikat dicsőítette az 1930-as években, A 20 éve elhunyt professzor a második világháborúban zsidó menekültként harcolt a nácik ellen a brit hadseregben, s fő bűnéül azt rótták fel, hogy bírálta Thatcher falklandi háborúját.

 

A héten az ügy egészen odáig dagadt, hogy a brit The Jewish Chronicle (Zsidó Krónika) egyenesen antiszemita szövegeket vélt felfedezni a Daily Mail támadó cikkében. Tegnap magam is láttam a BBC World News interjúját a TJC szerkesztőjével, Stephen Pollard-al, ami rendkívül szemléletesen demonstrálta a “lappangó antiszemitizmus” veszélyérzetét. Nagyon sajnálom, hogy semmilyen formában sem találtam meg ennek videófelvételét a weben. No de nem is ez a legfontosabb ebből a történetből számomra.

A kapcsolat a bevezetésben említett rezsiköltség befagyasztási és árfelügyelet megszigorítási tervvel elég egyértelmű. Elegendő bejegyzésem későbbi, angol nyelvű információiból meríteni, illetve elolvasni azokat a magyar nyelvű többletinfomációkat, melyek ez után, egy külön szekcióban következnek.

A “lényeg” az alábbiakból, hogy az antiszemitizmusra hajazó Daily Mail szöveg “sikeresen” elültette az “idegenlelkületűek” iránti félelmet a brit társadalomban, és ezzel valószínűleg elérte alapvető célját, hogy a 2015-ös választásokon ne Ed Miliband nyerjen. Ez pedig elválaszthatatlan attól a hatalmas érdektközösségől, amit a nagy energiacégek képviselnek a Miliband féle tervekkel szemben.

A hazai ellenzék, adott esetben éppen magát “szoclib”-nek és “demokratikus”-nak tartó oldala persze egészen más, mint a brit.

Nálunk Fidesz-kongresszus – Orbán: 2014 a rezsiharc éve lesz (MTI, szeptember 28.) címmel jelent meg a hazai hírügynökség aktuális beszámolója. A Hiradó.hu-n mindenki elolvashatja, mivel csak a cím változott Orbán: Magyarország erősebb, mint volt-ra. Az összefoglaló mindent kifejez:

2014 a rezsiharc éve lesz, a küzdelem terepe pedig a választás – mondta Orbán Viktor a Fidesz XXV., tisztújító kongresszusán szombaton Budapesten, a Millenáris Parkban, ahol a pártelnök-miniszterelnök a jövő évi választás előtti munka elvégzésére is buzdította a résztvevőket.

Ezzel szemben az Uj Péter által április 29-én alapított (“amihez sok Indexes átment”) és jelenleg is főszerkeszett 444.hu-n Orbán: Aki nem ad bele mindent, az jön nekem 25 évvel-címmel jelent meg összefoglaló videó:

Megjegyzés: Idézet Uj Péter egyik legutóbbi, Népszabadság Online-os “Vélemény” cikkéből (Uj Péter: Vízszintcsökkentést! Most!, 2013. márc. 27.), hogy értsük mennyire “komoly” és “megfontolt” az illető, no meg, hogy hova is tartozik igazán:

Szegény Medgyessy és Gyurcsány, mit szentségelhetnek otthon: ilyen zseniális húzás, mint ez a rezsicsökkentés, nem jutott eszükbe. Próbálkoztak eszetlen béremelésekkel, segélyekkel, pótlékokkal, áfacsökkentéssel – hol lábon, hol tökön lőtték magukat. Pillanatok alatt elszállt a hiány, aztán az államadósság, lehetett ugyan hazudozni egy darabig, hogy nem is annyi az annyi, de már jött is a válság, és kis híján fejre állt az ország. Az emberek meg pár hónap után egy kicsit sem emlékeztek arra, hogy milyen jól éltek.
A rezsicsökkentés persze nem lép ki ebből a logikából, de a látszat, hogy most végre nem az emberekkel fizettetik meg, talán tovább fenntartható, és jobban elmagyarázható, hogy minden lakossági jó a kormánytól származik, nem mástól.
A hipermodern populáris demokrácia alapfolyamata sértetlen. A négyévenkénti megválasztásáért melózó politikusnak egyetlen feladata és lehetséges célja van: bebizonyítani, hogy képes javítani bármin. Arról, hogy mondjuk mit kéne kezdeni az ország gazdaságával, hogy egy icipicit jobban működjön, senkinek fogalma sincs. Illetve azokat, akiknek mégis lenne (fogalmuk), nem engedik mikrofonközelbe, mert még képesek lennének olyasmiket mondani, amiket meg a jó emberek nem szeretnek. Marad tehát a szemfényvesztés, úgy adni, mintha volna mit, volna miből. Úgy elvenni, hogy észre ne vegyék.
A gazdaságpolitikának csúfolt, világszerte űzött kártékony tili-toli tehát folytatódik tovább: élni fölfele a jövőt, elvonni a holnapból minden lehetséges bevételt, a költségeket kitolni a minél távolabbi jövőre. Ennek a legegyszerűbb módja eddig a folyamatos állami hitelfelvétel, az eladósodás volt, ez sajnos már nem lehetséges, hát jönnek ezek az ügyesebbnek látszó módszerek, az emberek majd lassabban veszik észre, ha észreveszik egyáltalán, mik a következmények, összefüggést csak kevesen látnak, közvetlen bizonyítékot meg soha nem tudnak mutatni, hogy a Tesco-pénztáros Gizikének már azért nincs munkája, hogy a gázszolgáltatónál raktáros Tibi bácsit is azért bocsátották el. De a gáz olcsóbb, a multik perkálnak, ihaj.
Egyébként a gáz még tényleg lehet, és úgy tűnik, lesz is olcsóbb, de az bizony nem Szijjártó Péter vagy Lázár János hihetetlen munkabírásának, és az emberek ügye iránti elkötelezettségének lesz köszönhető, hanem a szemét multiknak, mivel a gonosz Amerikában kitalálták, hogy hogyan lehet az eddig feltárhatatlannak hitt mezőből kinyerni a gázt.
A vízzel nem lesz ilyen szerencsénk. Amikor a vízdíjak csökkentése is napirenden, egy nyilvánvalóan kormányellenes, a szolgáltató cégek szekerét az emberek ügyével szemben vagy szembetoló szervezet a vízdíjcsökkentés sziklaszilárd morális alapját aláaknázni próbáló dokumentumot tett közzé.
Ez a multiszekértoló szervezet a Vidékfejlesztési Minisztérium. A magyarok túl olcsón kapják a vizet, elmebeteg módon pazarolják, a készletek drámai módon fogynak, az ország sivatagosodik – ezt állítja a mindenféle tudományos vizsgálatokra alapozott nemzeti vízstratégia, amit a hónap elején mutatott be a minisztérium. Valahogy nem került bele a kottába, amiből nyilatkozik a Fidesz-vezérkar. Még lehetne idézgetni a stratégia nem túl vidám megállapításaiból, a lényeg a fenti tétel; a több mint százötven éves árvízvédelmi és vízgazdálkodási rendszer és fölfogás tovább nem tartható, nagy baj van.
A tavalyi szuperaszály után már valóban nem nagyon találni olyan házat az Alföldön, ahol ne lenne egy vagy több illegálisan fúrt kút. A víz tökéletes közlegelő egy jó kis katasztrófához: mindenki úgy érzi, hogy annyit vehet belőle, amennyit akar. Az ő kútja, pont. Majd pont ő vesz kevesebbet, amikor a szomszéd…
A pártpolitikai szempontokat szigorúan félretéve, a társadalmi folyamatokat gondosan elemezve, és higgadtan a jövőbe nézve két dolgot állapíthatunk meg (vehetünk tutira): vízdíjcsökkentés lesz, és kicsit később lesz tevetámogatás is, az állami ingyenburnusz mellé.

A hírportál beszámoló cikke Orbán legőszintébb mondata címmel jelent meg. Ez is az Orbán: Aki nem ad bele mindent, az jön nekem 25 évvel–re utal, amit eként kommentáltak:

Ezzel pedig egy pillanat alatt összeállt minden. Lehet-e ennél erősebb üzenetet küldeni egy pártnak, ahol 1994-ben szálltak szembe utoljára Orbán Viktorral? Ahol már fel sem merül, hogy versenyezzenek vele, vagy akár csak megkérdőjelezzék azt, amit a párt elnöke mond?

Nemcsak a legerősebb mondata volt ez Orbánnak, hanem hosszú ideje a legőszintébb is. Sok szempontból lehet vitatni, vagy akár elítélni is azt, amit mond, de abban talán senki sem kételkedik, hogy ő feltette az életét erre az egészre. Itt pedig pontosan ezt dobta be tétként. Nem csomagolta világmagyarázatba. Nem olyasmivel fejezte be, ami az országról, vagy az országnak szól.

A pártnak üzent ezzel a kampányról, és ezt egészen biztosan mindenki értette.

A hírportál féle címadás kritikai élének keménységét (nehogy puhának tartsuk őket) már egyértelművé tette a(z) 444 Facebok oldalán megjelent Lehet-e ennél erősebb üzenetet küldeni egy pártnak, ahol 1994-ben szálltak szembe utoljára Orbán Viktorral? kiegészítés, amire nem is maradt el az Orbánt gyűlölők válaszreakciója:

Mária Székelyné Németh Tényleg egy ilyen szolga országot, egy ilyen szolgákkal működő pártot, ilyen silány, mondanivaló nélküli vezetőket, tényleg egy ilyen párhuzamos valóságba beleittasodott társadalmat akarunk?

Ükös Béla csak 99%-al lett újra pártelnök….. ??? legalább 150%-ot kellett volna hoznia..

Tóth Zoltán "“aki nem tesz meg mindent a győzelemért, jön nekem huszonöt évvel.”
tehát aki nem tesz meg mindent (ami elég szabadon értelmezhető) az életfogytiglant kap?
hamarosan jönnek majd a hírek, hogy OV a párttársait is börtönbe csukja majd

Attila Simon ov azt mondta, hogy nem engedi hogy legyenek magán monopóliumok! Tehát reszkessetek, új földesurak, trafikosok, kaszinósok, takarékszövetkezetesek!

Zoltán Almási Nem leszünk Európa szolgái, azt mondja. Ez az ember ijesztőbb, mint a legbrutálisabb horrorfilm.

Palkó Szilvia Hajaj, baj van, en ugy tudom a 13 szerencsetlen szam!!!!

Dékány Károly Ez már "Sztálinizmus" Aki nem teljesít azt kivégezni(25,éves Életfogyt!!!) a Családot meg "Gulágra"(Közmunkára -Felcsútra!!!!)

Pópity Balázs Ez a párt már 18 éve inkább csak egy szekta.

Tommaso Bondoretti szánalmas! végig magukról beszéltek, a saját bűneiket ecsetelték, sorolták az ellenzékre fogva… köpedelem

Pál Csaba A Rákosi Matyi tanulhatott volna tőle. Tényleg és komolyan, mi ennyire birka nép vagyunk ? Laszlo Vajda Sajnos igen.

Venczel Ferenc …mottó: "német bácsi, muszka bácsi, be ne tedd a lábad, úgy kiverünk csinnadratta, porzik majd a hátad"…

Farkasné Vera ő a Pótolhatatlan! mégis van pótolhatatlan? mi lenne a fidesszel nélküle?

Andras Takacs Ironikus az a snitt a Grippenekkel.

Selton Tritis Annyi a különbség, hogy neki a múltban SEM voltak hibái http://www.youtube.com/watch?v=cAKIpTj6Vlo

Attila Bogdányi Az igazi tragédia az, hogy a másik oldalon is ugyanilyen alakok vannak, csak pepitába. ez a 22-es csapdája. Tényleg csak a kivándorlás marad?

Adam Schonberger Lukasenko

Ficsor Balázs micsoda szar

Nem hinném, hogy a britek hasonló oldalain az Ed Miliband féle kezdeményezést eként minősítenék. Ráadásul ekkora összhangban. No de ezért vannak az Uj Péter félék és a “sok átment Indexes”.


Angol nyelvű információ:

Miliband: Labour Would Freeze Energy Prices [World News Videos·YouTube channel, Sept 24, 2013]

Labour says the plan would save households £120 a year, but energy companies dismiss it as unworkable. . video,daily news,latest news, online schools,online colleges,masters degree,online mba,online classes,online courses,stock trading,auto insurance,life insurance

More in Labour would freeze energy prices until 2017, says Ed Miliband [theguardian.com, Sept 24, 2013]

BBC News – Daily Mail defends Ralph Miliband article [BBCWorldNewsWatch YouTube channel, Oct 2, 2013]

Daily Mail deputy editor Jon Steafel has defended the paper’s article about the father of Labour leader Ed Miliband. On Saturday, the Mail ran an article about Ralph Miliband headlined “the man who hated Britain”. Mr Miliband has said that he is “appalled” that after offering him a right of reply, the paper had repeated its original article and also “described my father’s legacy as evil”. Mr Steafel said that their article was based on Ralph Miliband’s writing.

Whispers of the Jewish issue in the ‘Man Who Hated Britain’ saga [Haaretz, Oct 3, 2013]

During first days of controversy around the Daily Mail’s hatchet job of Jewish Labour head Ed Miliband’s father, the question of anti-Semitism remained on the sidelines.

On Tuesday night, the BBC’s flagship program Newsnight devoted a large chunk of its airtime to the ongoing saga of the attack of the Daily Mail newspaper on Ralph Miliband, the deceased father of the Labour Party’s leader, Ed Miliband, a Marxist academic who was described by the paper "The Man Who Hated Britain."

In the studio to argue against and in favor of the Daily Mail’s feature, written by Geoffrey Levy, were Alastair Campbell, the former communications chief for ex-prime minister Tony Blair who doesn’t have an official role but is always ready to take up the cudgels on behalf of the party against the rightwing press and Jon Steafel, the deputy editor of the Daily Mail. Campbell lambasted Steafel not only for his paper’s line but also for filling in for his boss, the most feared editor in Britain, Paul Dacre. Campbell said that Dacre didn’t turn up himself because he’s a "coward." But that wasn’t what some viewers were thinking.

"They put Steafel on because he’s Jewish," said a veteran British-Jewish journalist who asked not to be named. "It was clear, just in the same way that they got a writer called Levy to write the piece." Other Jewish journalists said to me since Tuesday that it was also their impression.

The Jewish issue remained whispered on the sidelines of the Daily Mail/Miliband controversy during its first days. The paper hadn’t made it in to an issue, though Ed Miliband in a wounded column he wrote in response emphasized that his father had arrived in Britain as a Jewish refugee from Nazi-occupied Belgium and that contrary to the Daily Mail’s claim, he had always been grateful to Britain for providing him sanctuary while millions of other Jews were being murdered. But Miliband Junior did not accuse the paper of anti-Semitism and neither did any other of his party’s senior members until Wednesday when John Mann, a Labour member of parliament and the chairman of the parliamentary committee against anti-Semitism tweeted that the Mail ran a “classical age-old anti-Semitic smear about disloyal Jews.”

The next morning the London Jewish Chronicle had Mann’s accusation as its banner headline backed up inside by no less than four columns accusing the Daily Mail of embarking on a smear campaign designed to insinuate that Miliband is not to be trusted because of his Jewish immigrant background and that this was a slur on all British Jews. The paper’s main op-ed went even further writing about "the whiff of anti-Semitism that surrounds both the original piece and the subsequent Mail editorial seeking to justify it." The paper quoted a couple of politicians who said they had not perceived any anti-Semitism but no columnist was willing to write a defense of the Daily Mail’s piece.

Attacking the Daily Mail, a paper which is relatively pro-Israel and has a number of Jewish writers and columnists, over anti-Semitism, is no small matter. It’s the second-most read paper in Britain and as the latest episode proves, hardly pulls it punches when it dislikes a public figure. Despite the outcry by Jewish journalists and writers, no representative body of British Jewry has commented on the affair.

Meanwhile the scandal isn’t dying down and the Mail’s Sunday paper was forced to issue an apology when it emerged that it had sent a reporter to a private family memorial service for Miliband’s uncle, trying to elicit quotes from his relatives and leftwing activists launched a campaign calling upon advertisers to boycott the paper. 

More in The Jewish Chronicle:
Daily Mail accused of antisemitic attack over Miliband story [Oct 3]
Was the Daily Mail piece antisemitic? [Oct 3]
A fear of foreigners pervades the Daily Mail [Oct 3]
Ralph Miliband – Marxist and Zionist [Oct 3]:

Geoffrey Levy’s Daily Mail article seemed like a family affair — only Jews were the main protagonists — Ralph Miliband, Eric Hobsbawm, Harold Laski. Each grappled with their Jewishness and how to repair the world in dark times. Hobsbawm remained an unrepentant Stalinist, who, despite his Jewish origin, supported the Nazi-Soviet pact at a time when the Miliband family was fleeing from Hitler’s stormtroopers.

Laski became a passionate supporter of the Zionist cause and a scathing critic of anti-Jewish feeling within the Labour Party. His targets included Sidney Webb, Clement Attlee and Ernest Bevin. In a broadcast from Germany in April 1943, the traitor William Joyce, “Lord Haw-Haw”, described Laski as “this detestable and wily Jew”. He became chairman of the Labour Party and mentor at LSE to the young Ralph Miliband.

Miliband’s family left Poland in the mid-1920s during a terrible economic crisis. The odyssey of the Milibands — from Poland to Belgium to Britain — indicates the fragility of existence for the wandering Jew during that period. …

BBC News – Ed Miliband ‘appalled’ by Daily Mail article on late father [BBCWorldNewsWatch YouTube channel, Oct 2, 2013]

Labour leader Ed Miliband says he is ”appalled” at an article in the Daily Mail newspaper about his late father, entitled ”The Man Who Hated Britain.” Ed Miliband’s father, Ralph, who died in 1994, was a Jewish academic who had fled Nazi-occupied Belgium shortly before WWII to live in London. The newspaper quotes an essay he wrote as a teenager, questioning what he called ”rabid nationalism” in the UK. Ed Miliband says his father ”loved Britain” and he felt compelled to take steps to defend his good name.

BBC News – Labour leader Ed Miliband defends energy price pledge [BBCWorldNewsWatch YouTube channel, Sept 25, 2013]

Labour has dismissed suggestions that its pledge to freeze energy prices could lead to power cuts, saying that energy companies are ”unreliable witnesses.” Party leader Ed Miliband has promised to cap prices for 20 months if he wins the next election. Speaking in Brighton, where his party is holding its annual conference, he accused energy companies of overcharging people. ”I’m determined that we call time on it, because we’ve got to tackle the cost of living crisis that we face in this country,” he said.

Ed Miliband urges Daily Mail owner to examine ‘culture’ [BBC News. Oct 4, 2013] VIDEOS ARE CLICKABLE IN THE ORIGINAL

Newspaper owner Lord Rothermere must take a "long, hard look" at the "culture and practices" of his Mail titles, Ed Miliband has said.

The proprietor has apologised to Mr Miliband for a Mail on Sunday reporter intruding on a family memorial service.

The Labour leader told BBC Radio 5Live the apology was an "important step" but that he did not think his treatment was an isolated incident.

Mr Miliband said he wanted to know "how these practices are allowed to happen".

Last weekend, a Daily Mail article labelled Ralph Miliband, a Marxist academic who died in 1994, "the man who hated Britain" [Mail Online, Sept 27, 2013].

‘Line crossed’

That prompted Mr Miliband to complain about his father being "smeared", but although the newspaper offered him a right of reply, it has continued to defend its coverage.

In a separate incident on Thursday, the Mail on Sunday suspended two of its journalists after it emerged the paper had gate-crashed a service for the Labour leader’s uncle, at which they pressed the family for reaction to the original Daily Mail article.

imageMr Miliband told 5Live Breakfast that Lord Rothermere "has a responsibility to take a long hard look" at the way his papers are run after the intrusion.

He said: "I hope what Lord Rothermere will do is look at the wider culture and practices at the Daily Mail and Mail on Sunday because I don’t think it’s an isolated incident.

"I’m interested in other families, not in public life, who’ve had similar experiences."

Mr Miliband said he expected the papers to criticise him and his policies but that they had "crossed a line" by accusing his father of hating Britain.

While acknowledging the Daily Mail – which has a circulation of more than 1.8 million – was a "popular" newspaper, he suggested many of its readers agreed with him that it had "overstepped the mark".

But he said he did not agree with the Jewish Chronicle’s suggestion that there was "a whiff of anti-semitism" about the Daily Mail’s Ralph Miliband articles.

Mail on Sunday editor Geordie Greig said the reporter had been sent without his knowledge and an investigation was being held into "a decision which was wrong".

imageBoth he and Lord Rothermere apologised "unreservedly", with the peer also writing to Mr Miliband.

‘Ethical roots’

Neither Labour nor the Daily Mail and General Trust – the papers’ parent company – have released the text of Lord Rothermere’s response to Mr Miliband.

Mr Miliband told 5Live he has met the Daily Mail’s editor Paul Dacre "two or three times" since becoming Labour leader.

He said: "My personal dealings with him have been absolutely professional. Sometimes we’ve disagreed about issues. We’ve disagreed about press standards but sometimes we’ve agreed on some issues."

A senior Mail executive has defended the paper’s journalistic methods, saying it was "extraordinarily careful" about how it pursued a story.

"I hear the the editor, I hear the deputy editor almost every day saying to reporters, saying to editors of their sections ‘be careful how you go about getting a particular story’," City Editor Alex Brummer told Radio 4’s Today.

"That’s a practice which goes to the core of the paper, and I do think there are some good ethical roots in the paper and this is the exception rather than the rule," he added.

On Thursday’s Question Time on BBC One, the Daily Mail’s political sketch writer Quentin Letts defended its original reporting of the views of Ralph Miliband, a Jewish refugee who fled Belgium aged 16 to escape the Nazis and who served in the Royal Navy during WWII.

‘Useful idiot’

imageMr Letts described the socialist academic as a "useful idiot" for "people that were promoting Marxism" during the Cold War.

Mr Letts added that Ralph Miliband had been "furious that we won the Falklands War. He wanted us to lose the Falklands War.

"Is that the behaviour of a man who loves his country? I’m not sure it is."

However, shadow home secretary Yvette Cooper, praising Ralph Miliband’s military record, told the programme: "People who haven’t served their country and fought for their country should really think before deciding that they have a monopoly on determining British values."

Meanwhile Ralph Miliband’s biographer, Michael Newman, said the late academic "wanted a different kind of Britain" but "wasn’t against Britain".


További magyar nyelvű információ

A Daily Mail továbbra sem kér bocsánatot Ed Milibandtől (Mandiner.média, 2013. okt. 1.)

A Daily Mail nemrégiben közölt cikket a brit Munkáspárt vezetőjének édesapjáról, amelyben azzal vádolta meg a marxista Ralph Milibandet, hogy utálta Nagy-Britanniát. Most közölte Ed Miliband válaszát, de újraközölte az ominózus cikket is, jelezve, hogy kitart Geoffrey Levy újságíró véleménye mellett.

A Daily Mail újságírója, Geoffrey Levy oknyomozó riportban leplezte le a Munkáspárt vezetője, Ed Miliband édesapjának múltját. A lap cikke szerint a marxista Ralph Miliband Belgiumból a nácik elől menekült Londonba, ahol Karl Marx sírjánál megfogadta, hogy kitart a „munkások ügye mellett”. A Daily Mail újságírója a cikkben felfejti, hogy Ralph Miliband miért utálta Nagy-Britanniát, sugalmazva, hogy a mostani munkáspárti vezető is követi apja példáját.

A Daily Mail honlapja a nyomtatott sajtótermékek körében a legolvasottabb Nagy-Britanniában, de a printlap is igen jó eladási adatokat produkál. Így a Miliband-sztori igen sok emberhez eljuthatott, a lap komolyan befolyásolhatja ezzel a másfél év múlva tartandó választások végeredményét.

Éppen ezért Ed Miliband választ közölt a bulvárlapban, amelyben amellett érvelt, hogy apja igenis szerette Nagy-Britanniát. A lap nyomtatott kiadásában természetesen lehozták a munkáspárti vezető cikkét, de egy kommentában közölték: bocsánatot nem kérnek a vádak miatt. Olyannyira, hogy Miliband cikke alatt újraközölték Geoffrey Levy írását is, jelezve, hogy kitartanak az újságíró kutatómunkájának eredményei mellett – írja az Independent.

image

  • Mandiner A britek szeretik a nyomtatott sajtótermékek weboldalait
  • The Independent Daily Mail stands by Ralph Miliband ‘England-hating’ article (angol)
  • Daily Mail Geoffrey Levy: The man who hated Britain (angol)
  • Daily Mail Ed Miliband: Why my father loved Britain (angol)
  • Nagy-Britannia-belpolitika
    Miliband: a Munkáspárt befagyasztaná az energiaárakat

    Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:
        London, 2013. szeptember 24., kedd (MTI) – A brit Munkáspárt legalább 20 hónapra befagyasztaná a lakosságnak és a családi vállalkozásoknak felszámolt kiskereskedelmi áram- és gázárakat, ha a 2015-ben esedékes következő választáson kormányra kerül – mondta kedden a párt miniszterelnök-jelöltje.

        Ed Miliband, a Labour vezetője a legnagyobb baloldali brit parlamenti erő Brightonban tartott éves konferenciájának zárónapján kijelentette azt is, hogy a párt elképzelései alapján az áremelési moratórium időszakában a brit piacon tevékenykedő hat legnagyobb energiaszolgáltató céget feldarabolnák, és tevékenységük ellenőrzésére a jelenleginél erőteljesebb felügyeleti hatóságot hoznának létre.
        Miliband szerint ez "igazságosabb bánásmódot" jelentene a lakosság számára az energiaszolgáltatók részéről.
        A politikus elismerte, hogy ez "nem fog tetszeni" az érintett vállalatoknak, hozzátette ugyanakkor, hogy a Munkáspárt megítélése szerint az energiacégek "túl hosszú ideje" számláznak az indokoltnál többet az általuk szolgáltatott energiáért, és ezt azért tehetik, mert "a piac nem működik".
        A Munkáspárt vezetőjének hivatala Miliband beszédével egy időben bejelentette, hogy a párt szakértői már ki is számították a tervezett intézkedés várható szolgáltatói költségeit és felhasználói megtakarításait. Eszerint az árak csaknem kétévi befagyasztása 4,5 milliárd fontba (1600 milliárd forintba) kerülne az energiaszolgáltatóknak, ugyanakkor egy átlagos brit háztartás évi 120 fontot (42 ezer forintot), a vállalkozások átlagosan 1800 fontot (630 ezer forintot) takaríthatnának meg.
        Az energiaszolgáltató vállalatok a BBC által a beszéd után idézett első reakcióikban közölték, hogy a munkáspárti vezető kongresszusi beszédében ismertetett tervek megvalósítása áramkimaradásokhoz vezethet, emellett beruházások maradhatnak el és munkahelyek kerülhetnek veszélybe.
        Reagáltak Miliband beszédére londoni szakelemzők is.
        Timothy Ash, a Standard Bank londoni befektetési részlegének felzárkózó piacokra szakosodott vezető közgazdásza rövid kommentárjában úgy fogalmazott: "figyelemreméltó", hogy a balközép irányzatú Miliband a magyarországi jobbközép politikai irányvonal forgatókönyvéből emel át egy oldalt, és az energiaárak alacsonyan tartását próbálja választási eszközként használni.
        Az Eurasia Group nevű globális politikai-gazdasági kockázatelemző csoport londoni szakértőinek kedd esti rövid értékelése szerint egyelőre nem világos, hogy miként lehetne érvényesíteni a munkáspárti vezető által körvonalazott árbefagyasztási tervet. Az Eurasia elemzői szerint ugyanakkor kiderülhet, hogy egy ilyen intézkedés EU-jogszabályokba ütközik.

    Nagy-Britannia-belpolitika-energiapiac
    Nyilatkozatháború a brit Munkáspárt rezsibefagyasztási terve körül

    Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:
        London, 2013. szeptember 25., szerda (MTI) – Nyilatkozatháború robbant ki szerdán a brit energiaszolgáltató vállalatok, a szakmai szervezetek és az ellenzéki Munkáspárt között annak nyomán, hogy Ed Miliband, a Labour vezetője előző nap a lakosság és a családi vállalkozások rezsiköltségeinek befagyasztására tett ígéretet pártja kormányra kerülése esetére.

        Miliband a legnagyobb baloldali brit parlamenti erő Brightonban tartott éves konferenciájának zárónapján az áram- és gázdíjak 20 havi befagyasztásának tervét ismertette. Kijelentette azt is, hogy a párt elképzelései alapján az áremelési moratórium időszakában a brit piacon tevékenykedő hat legnagyobb energiaszolgáltató céget feldarabolnák, és tevékenységük ellenőrzésére a jelenleginél erőteljesebb felügyeleti hatóságot hoznának létre.
        A politikus szerint az energiacégek "túl hosszú ideje" számláznak az indokoltnál többet, és ezt azért tehetik, mert "a piac nem működik".
        Angela Knight, a szolgáltató cégeket képviselő Energy UK vezérigazgatója szerdai közleményében úgy fogalmazott, hogy a közműdíjak befagyasztása "a felszínen vonzónak tűnhet", ám az intézkedés befagyasztaná az erőmű-felújításokra rendelkezésre álló forrásokat is, és így az energiaszolgáltatási kimaradások kockázatával járna. Hozzátette: az intézkedés a brit energiaiparban és az ahhoz kapcsolódó ágazatokban dolgozó 600 ezer alkalmazott megélhetését is kérdésessé tenné.
        Sir Roger Carr, a Centrica – a legnagyobb brit lakossági gázszolgáltatót, a British Gast birtokló, 33 ezer embert foglalkoztató holding – elnöke egyenes utalást tett arra, hogy a cég kivonulhat a brit piacról, kijelentve: ha a folyamatosan emelkedő nagybani beszerzési árak környezetében rögzítenék a kiskereskedelmi árakat, az gazdaságilag ellehetetlenítené a Centrica további nagy-britanniai működését.
    Ed Miliband szerdán a BBC-nek kijelentette: a szolgáltatók árképzési gyakorlata miatt bizalmi válság alakult ki a szektorral szemben, és ezt meg kell szüntetni. A vállalatok választhatnak, hogy "a probléma vagy a megoldás részesei akarnak-e lenni" – tette hozzá.
        A Munkáspárt vezetője szerdán nyílt levelet is közzétett a nagy szolgáltatóknak címezve. Ebben kifejti: a cél a verseny és az átláthatóság meghonosítása a piacon törvényi erővel, és egy közbizalmat élvező felügyeleti szerv megteremtése. Miliband szerint az árak befagyasztására az új rendszer kiépítéséig lesz szükség.
        A kiskereskedelmi energiaárak hatósági csökkentésére már korábban is voltak kezdeményezések Nagy-Britanniában. A lakossági energiaszolgáltatást felügyelő jelenlegi állami szervezet (Ofgem) 2008-ban a közműdíjak 500 millió fontos (175 milliárd forintos) mérséklésére kötelezte éves és nemzetgazdasági szinten a hat nagy szolgáltatót – a Centricát, a Scottish and Southern Energyt, az Électricité de France-t, az RWE-t, az E.ON-t és a Scottish Powert -, miután az energiahordozók nagybani beszerzési árai akkoriban meredeken csökkentek.
        A brit fogyasztói érdekvédelmi szervezetek is rendre felhívják figyelmet arra, hogy egyre több kisnyugdíjas és alacsony jövedelmű család képtelen kifizetni közműszámláit.

    Nagy-Britannia-pártok-belpolitika
    Cameron: "nem szitokszó az üzleti profit"

    Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:
        London, 2013. október 2., szerda (MTI) – Nem szitokszó az üzleti profit, mivel a munkahelyeket az üzleti szféra hozza létre a tevékenységéből eredő haszonból, nem pedig a kormány – mondta szerdán a brit miniszterelnök.

        David Cameron, aki a kormányzó Konzervatív Párt Manchesterben rendezett éves kongresszusának zárónapján szólalt fel, 50 perces beszédében többször is élesen és gúnyosan bírálta az ellenzéki Munkáspárt gazdaságpolitikai elképzeléseit. Cameron szerint "az 1970-es évek szocializmusára" hasonlítanak Ed Miliband munkáspárti vezető minap ismertetett tervei, amelyek középpontjában a vállalati szektor fokozott adóztatása és a lakossági közműdíjak hatósági befagyasztása áll.
        "Lehet, hogy az üzleti szféra ostorozását jól fogadja a munkáspárti hallgatóság, de az ország szempontjából ez őrültség" – fogalmazott a brit kormányfő.
        Miliband terveit a tory kongresszus más kormányzati felszólalói is élesen támadták.
        George Osborne pénzügyminiszter, aki hétfőn tartotta meg beszédét, kijelentette: a Munkáspárt miniszterelnök-jelöltjének politikai filozófiája "Marx Károlyéhoz hasonlítható".
        Miliband a Labour múlt heti éves kongresszusán ismertette pártja terveit. A legnagyobb visszhangot kiváltó bejelentés az volt, hogy ha a Munkáspárt a 2015-ben esedékes parlamenti választásokon kormányra kerül, legalább 20 hónapra befagyasztaná a lakosságnak és a családi vállalkozásoknak felszámolt kiskereskedelmi áram- és gázárakat. A következő Labour-kormány az áremelési moratórium időszakában a brit piacon tevékenykedő hat legnagyobb magántulajdonú energiaszolgáltató céget feldarabolná, tevékenységük ellenőrzésére pedig a jelenleginél erőteljesebb felügyeleti hatóságot hozna létre.
        Miliband szerint az energiacégek "túl hosszú ideje" számláznak az indokoltnál többet, és ezt azért tehetik, mert "a piac nem működik".
        David Cameron miniszterelnök a konzervatívok kongresszusának szerdai zárónapján felszólalva a jobboldali brit sajtóban gyakran alkalmazott gúnynevén, "Vörös Ed" néven említette a munkáspárti vezetőt, és kijelentette: a baloldali ellenzék adó- és gazdaságpolitikája "káros, értelmetlen és kifacsart".
        Cameron kijelentette azt is, hogy a Konzervatív Párt felfogása szerint a profit, a vagyonteremtés, az adócsökkentés és a vállalkozás "nem elitista szitokszavak", és nem a problémát jelentik, hanem a megoldást. Ugyanis a munkahelyeket nem a kormányok teremtik, hanem az üzleti vállalkozások, amelyektől az egész ország sikeressége függ – hangsúlyozta.
        A brit kormányfő szerint "a lehetőségek országának" megteremtése felé vezető úton "nincsenek levágható kanyarok, gyorsan barkácsolható megoldások", egy ilyen országot csak üzleti vállalkozásokra, oktatásra, egyéni kezdeményezésekre alapozva lehet felépíteni, türelemmel és aprólékos munkával, az egyénben megbízva és az ő kezébe adva az ehhez szükséges eszközöket.

    Reklámok
    Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

    Vélemény, hozzászólás?

    Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

    WordPress.com Logo

    Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Twitter kép

    Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Facebook kép

    Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Google+ kép

    Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Kapcsolódás: %s

    %d blogger ezt kedveli: